De la V3 à la V4 : reprise de l’existant…

Si AudioFanzine était un site ‘facile’ à concevoir et coder lorsqu’il était encore inconnu, sa longévité et son succès ont singulièrement compliqué les choses pour faire cette V4.

Pourquoi? Imaginez la tête que ferait un chef de chantier si on lui demandait de reconstruire entièrement une gare ferroviaire en pleine heure de pointe, sans perturber le traffic ni incommoder les voyageurs…Ce que je veux dire, c’est que refaire un AudioFanzine à partir de rien pose d’abord le problème de « l’existant » : il faut que toutes les fonctionnalités de l’ancien site, ainsi que tous ses contenus, soient disponibles et/ou fonctionnent dès le lancement de la nouvelle version, de manière complètement transparente pour les 500 000 personnes qui le fréquentent. Un beau bordel en somme, car au fil des ans, AF est devenu si complexe et si riche qu’on a toujours peur d’oublier des choses. C’est aussi pour ça qu’il y a une phase de beta test, histoire de s’assurer que tout est là, que tout tourne nickel et que tous les AFiens, quel que soit leur profil, retrouvent leurs petits… Du coup, vous imaginez bien que ce n’est pas en V4.0 que nous bouleverserons l’ergonomie du site…

Au delà de ces aspects fonctionnels, certains choix technologiques de la nouvelle version demandent aussi une adaptation de ses contenus : le modèle de base de données n’est pas tout à fait le même, et il faut en tenir compte, par exemple… Mais c’est là un sujet dont Nero vous parlerait bien mieux que moi…

27 712 réflexions sur « De la V3 à la V4 : reprise de l’existant… »

  1. Hello, i believe that i saw you visited my weblog so i got here to return the favor?.I’m trying to in finding issues to enhance my web site!I assume its adequate to use a few of your concepts!!

  2. Link exchange is nothing else except it is just placing the other person’s weblog link on your page at suitable place and other person will also do same in support of you.

  3. Excellent way of telling, and fastidious paragraph to take facts regarding my presentation topic, which i am going to deliver in institution of higher education.

  4. Wow, wonderful blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your web site is wonderful, as well as the content!

  5. Jesli interesuje Cie Kod promocyjny Mostbet darmowe spiny, obecna oferta spelni Twoje oczekiwania. Po rejestracji i pierwszym depozycie z kodem QWERTY555 uzytkownicy moga otrzymac free spiny oraz bonus pieniezny. Bonus powitalny Mostbet 2026 zostal przygotowany z mysla o nowych graczach, ktorzy chca przetestowac kasyno bez duzego ryzyka. Darmowe spiny sa przyznawane stopniowo, co zwieksza szanse na realne wygrane. Warunki obrotu sa jasno okreslone, dzieki czemu latwiej zaplanowac gre.
    Wejdz na odswiezona strone Mostbet https://www.agrobisp.pl/arcls/index.php?kod_promocyjny_mostbet_2.html

  6. Hello! Would you mind if I share your blog with my myspace group? There’s a lot of folks that I think would really appreciate your content. Please let me know. Thank you

  7. Very nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to mention that I’ve truly enjoyed browsing your blog posts. In any case I’ll be subscribing in your rss feed and I’m hoping you write once more soon!

  8. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

  9. May I simply say what a relief to find someone that really understands what they are talking about on the net. You definitely understand how to bring an issue to light and make it important. More and more people really need to look at this and understand this side of the story. I can’t believe you’re not more popular given that you certainly have the gift.

  10. I loved as much as you will receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get got an shakiness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.

  11. Hi, I think your site might be having browser compatibility issues. When I look at your blog in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, great blog!

  12. Hey there! I understand this is somewhat off-topic however I had to ask. Does building a well-established website such as yours take a massive amount work? I am brand new to blogging however I do write in my diary daily. I’d like to start a blog so I can share my own experience and views online. Please let me know if you have any ideas or tips for new aspiring bloggers. Thankyou!

  13. you are in reality a good webmaster. The web site loading pace is incredible. It seems that you are doing any unique trick. Also, The contents are masterwork. you have performed a magnificent activity on this subject!

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur la façon dont les données de vos commentaires sont traitées.